یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
دفتر آیت الله اراکی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید هاشم الحیدری تصریح کرد: شهید سیدحسن نصرالله صرفا در بالای منابر و هنگام خطابه ولایی نبود، بلکه او برای ولایت فقیه یک سرباز مخلص بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت سید مقاومت، دبیرکل حزب‌الله لبنان، حجت‌الاسلام والمسلمین شهید سیدحسن نصرالله، پنجشنبه شب در دفتر آیت‌الله اراکی در شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری از رهبران مقاومت عراق طی سخنانی به زبان عربی در این مراسم به برخی از جنبه‌های شخصیتی شهید سیدحسن نصرالله اشاره کرد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف علمی، فکری، اخلاقی و جهادی سید مقاومت افزود: کسانی که به شهید سیدحسن نصرالله نزدیک بودند می‌دانند که جنبه ولایی شخصیت او کاملا برجسته و روشن بود.

الحیدری گفت: شهید سیدحسن نصرالله صرفا در بالای منابر و هنگام خطابه ولایی نبود، بلکه او برای ولایت فقیه یک سرباز مخلص بود.

وی سیدحسن نصرالله را عاشق و مومن به ولایت توصیف کرد و گفت: اطاعت شهید نصرالله از ولایت فقیه شامل دو بُعد می‌شد.

الحیدری افزود: بعد اولِ اطاعت آن شهید هنگامی بود که امری از ولایت صادر می‌شد، در این هنگام شهید نصرالله اولین مطیع و مبادرت‌کننده‌ی بدون تقیه و مدارا و ترس و تردید به امر ولی فقیه بود.

بزرگداشت سید مقاومت در دفتر آیت‌الله اراکی/ الحیدری: شهید سیدحسن نصرالله سرباز مخلص ولایت بود

وی خاطرنشان کرد: بُعد دوم اطاعت او این بود که منتظر امر ولایت نمی‌ماند. شهید نصرالله می‌نشست فکر می‌کرد و وقتی احتمال می‌داد ولی فقیه چیزی را اراده کرده است، انجامش می‌داد و اگر احتمال می‌داد امری مطابق خواسته ولی فقیه نیست آن را انجام نمی‌داد. این مرحله عالی اطاعت است.

الحیدری با تاکید بر اینکه شهید نصرالله در ارتباط با اجرای اوامر ولی فقیه صرفا به دنبال بری الذمه شدن نبود، گفت: مبنای تعامل شهید نصرالله با رهبر انقلاب اسلامی بر اساس عشق بود که امری فوق فقه است. او عاشق ولی فقیه بود. دعای همیشگی او این بود که بقیه عمر مرا بگیر و به عمر امام خامنه‌ای اضافه کن.

وی با اشاره به اینکه شهید نصرالله دین را از دریچه ولایت می‌دید، گفت: شهید نصرالله همچنین ذوب در ولایت بود. وجود و اخلاق و درون و بیرون او ذوب در رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای بود.

الحیدری گفت: یکی از خصوصیات مهم شهید نصرالله اعتقاد آشکار و علنی او به ولایت فقیه بود.

وی دبیرکل حزب‌الله را شهید راه بیت‌المقدس توصیف کرد و گفت: برخی از کسانی که بخصوص در ایران از نظام انتقاد می‌کنند، به حزب‌الله نگاه کنند که در آن شرایط سخت و مشکلات فراوان با تمام وجود در خدمت ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

الحیدری با اشاره به اینکه بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا به صراحت گفت که جمهوری اسلامی ایران دشمن اصلی این رژیم است، افزود: من هم صراحتاً می گویم که اگر جمهوری اسلامی که امام راحل (ره) تاسیس کرد نبود، حزب‌الله هم وجود نداشت.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی به سخنرانی پرداخت.

بزرگداشت سید مقاومت در دفتر آیت‌الله اراکی/ الحیدری: شهید سیدحسن نصرالله سرباز مخلص ولایت بود

وی با تاکید بر اینکه وعده‌های نصرت مومنین در تقابل با جبهه باطل که از سوی خداوند داده شده است، تاکنون محقق شده و تا ابد محقق خواهد شد، گفت: شرط این تحقق این است که مومنین در طریقی که قرآن کریم ترسیم کرده و بر اساس خط مشی اعلامی معصومین (ع) سلوک نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر اینکه طبق آیات و روایات، مومنین از هر بن‌بستی نجات پیدا می‌کنند، گفت: مومنین با نگاه به اسوه‌ها انگیزه ادامه‌ی طریق پیدا می‌کنند. بن‌بست در منطق قرآن و روایات اهل بیت مطلقاً وجود ندارد. و اگر کسی مبتلای به آسیب ناامیدی شود، بی‌تردید از وادی قرآن و عترت فاصله گرفته است.

وی اهل کوشش بودن، اهل استراحت نبودن، دشمن‌شناسی و عدم سازش با دشمن را از جمله اوصاف شخصیت مالک اشتر توصیف کرد و گفت: دشمن‌شناسی مهم است، نباید در برابر کافر حربی سلاح را کنار بگذاریم. بر اساس مبانی فقهی نباید به کافر حربی مجال داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر اینکه مشکل اساسی استکبار با لبنان نیست، گفت: دشمن اصلی آنان جمهوری اسلامی ایران است. ایران ابهت امریکا را از بین برد، اما برخی‌ها نمی‌خواهند به این مطلب برسند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه کوتاهی و ‌خطا در محاسبه باید در دنیا و آخرت پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران دلها را قرص کرد،‌ گفت: صحنه مبارزه کاملا روشن است فقط باید اندیشه کرد و به حق بودن جبهه انقلاب اسلامی رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha